Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Δείξε μου το δώρο σου να...σου πω ποιος είσαι!

       Φανατικοί και μη οπαδοί της επιστήμης, γεια σας και χρόνια πολλά! Εύχομαι υγεία και χαμόγελα για σας και τους αγαπημένους σας!
       Τι προκαλεί το μεγαλύτερο άγχος και ανησυχία στον κόσμο κατά τη διάρκεια των γιορτών; Οι γυναίκες φοβούνται μην πάρουν κιλά από τα μελομακάρονα που "τάραξαν" τα Χριστούγεννα. Τα πιτσιρίκια ανησυχούν μήπως δεν προλάβει ο i-Βασίλης να μοιράσει τα δώρα σε όλους. Μα...μισό λεπτό! Αυτό το έχει ήδη απαντήσει η "επιστήμη" των Χριστουγέννων!
       Κατανοητές αυτές οι ανησυχίες, αλλά εγώ τρέμω μία και μόνο ιδέα: να μην αρέσει το δώρο που θα κάνω σε κάποιον! Ώρες ατελείωτης σκέψης, μελέτης και σχεδιασμού για το τι ταιριάζει σε ποιον, πού πρέπει να πάω να το πάρω, πώς θα το προσφέρω, πότε, πώς θα αντιδράσει, θα του αρέσει ή θα το ανοίξει και μετά θα κοιτάζει αδιάφορα από την άλλη μεριά, μιλώντας για άσχετα θέματα...ή ακόμη χειρότερα, θα με κοιτάξει με βλέμμα αγριεμένο;



Έτσι κάπως δείχνει ένα άτομο που έλαβε ένα αποτυχημένο δώρο (Πηγή)

       Μιλάμε για πολύπλοκο σύστημα εξισώσεων με αμέτρητες παραμέτρους! Ή μήπως τα πράγματα είναι πιο απλά;
       Ας δούμε λίγο τι συμβαίνει με τα αποτυχημένα δώρα. Ένα τέτοιο δώρο είναι συνήθως κάτι που δεν θα έπαιρνε ποτέ για τον εαυτό του το άτομο, για το οποίο προορίζεται το δώρο. 
       Τι φέρνει λοιπόν μια αποτυχημένη επιλογή; Πρώτον, οικονομικό κόστος, αφού εμείς δαπανούμε κάποια χρήματα για να αγοράσουμε το δωράκι, το οποίο όμως, λόγω του ότι δεν του αρέσει, το θεωρεί χαμηλότερης αξίας από ό,τι πραγματικά κοστίζει. Δεύτερον και σπουδαιότερο: ελλοχεύει το συναισθηματικό κόστος που μπορεί να επιφέρει σε μια σχέση το λάθος δώρο είτε ακατάλληλα διαλεγμένο είτε υποτιμημένο.
       Και άντε, εμείς κάναμε την "πατάτα" με το λάθος δώρο, πώς θα το καταλάβουμε, όταν οι περισσότεροι άνθρωποι κρύβουν τα αληθινά συναισθήματά τους, καθώς λαμβάνουν ένα δώρο;
       Μην απελπίζεστε απανταχού αποτυχημένοι δωρητές! Μια πρόσφατη έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία σχετικά με την ψυχολογία της ανταλλαγής δώρων παρουσίασε ενδιαφέροντα στοιχεία για τα αποτυχημένα δώρα.
       Για παράδειγμα, το 89% των γυναικών και το 79% των ανδρών προσποιήθηκαν ότι τους άρεσε ένα δώρο, το οποίο ουσιαστικά...μισούσαν! Οι μισοί συμμετέχοντες στην έρευνα είχαν λάβει τουλάχιστον ένα δώρο που μισούσαν τα προηγούμενα Χριστούγεννα. Επίσης, 50% των ατόμων της έρευνας είπαν ψέματα σε αγαπημένο τους πρόσωπο για το δώρο που έλαβαν, υποκρινόμενοι ότι τους άρεσε. Απογοητευτήκατε ε;
       Η υποκρισία, φυσικά, γεννιέται από την ανάγκη να είναι κανείς κοινωνικά επιθυμητός, μια στρατηγική που υιοθετείται για να προστατευθούν τα αισθήματα αυτού που προσφέρει το δώρο. Δεδομένου ότι οι άνθρωποι ανταλλάσσουν δώρα με σκοπό τη διατήρηση των κοινωνικών δεσμών, το λάθος δώρο απειλεί να εξασθενήσει ή να καταστρέψει το συναισθηματικό δεσμό. Γι' αυτό δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι βιώνουν αισθήματα ανησυχίας, όταν δίνουν ή λαμβάνουν ένα δώρο.
       Αναλυτικότερα, η έρευνα έδειξε ότι:

  • Ένα στα τέσσερα άτομα ένιωσαν ανησυχία, καθώς έδιναν ένα δώρο. 
  • Ένα στα πέντε άτομα αισθάνθηκαν ανήσυχα, όταν δέχονταν ένα δώρο. 
  • Οι άντρες βιώνουν περισσότερη ανησυχία από τις γυναίκες είτε δίνοντας είτε παίρνοντας κάποιο δώρο.

Να λοιπόν γιατί αγχώνομαι και γω με τα δώρα! Το λέει η έρευνα!


Θα τους αρέσουν άραγε τα δώρα μου; (Πηγή)

       Η έρευνα λέει και άλλα ωραία: Οι άνθρωποι υιοθετούν συμπεριφορές που σκοπεύουν στην απόκρυψη των αληθινών συναισθημάτων τους, όταν λαμβάνουν ένα δώρο. Κοινώς, "αχ Μάκη μου, καταπληκτικό αυτό το κιτς (η λέξη συνοδευόμενη από ένα μορφασμό απέχθειας στο πρόσωπο της τύπισσας και ένα βλέμμα παντελώς αδιάφορο για το δώρο, να ατενίζει το υπερπέραν...) κολιέ που μου πήρες! Πρέπει να ξόδεψες μια περιουσία! Δεν ήταν ανάγκη...". 
       Μη γελάτε καθόλου, το επιβεβαίωσε και η έρευνα: μόνο ένας περίπου στους δέκα θα έλεγαν ευθέως ότι δεν τους άρεσε το δώρο που έλαβαν και μαντέψτε, οι άντρες ήταν περισσότερο πιθανό να το πράξουν σε σχέση με τις γυναίκες.
       Όσο όμως και να προσπαθεί κανείς να κρυφτεί, τα πραγματικά αισθήματα αποκαλύπτονται μέσω της οδού της μη λεκτικής επικοινωνίας μεταξύ του χαρούμενου δωρητή και του απογοητευμένου δωρολήπτη.
       Μερικά κολπάκια για να καταλαβαίνετε πότε τα καταφέρατε με το δώρο και πότε...αποτύχατε παταγωδώς:
       Οι άνθρωποι έχουν περισσότερη οπτική επαφή με αυτόν που τους προσφέρει το δώρο, εάν πραγματικά τους αρέσει. Εάν όχι...θα αποφύγουν τις πολλές ματιές μαζί σας, από φόβο μπας και καταλάβετε πώς αισθάνονται πραγματικά ("τι αηδία μου έφερε πάλι, ήμαρτον!").
       Όταν κάποιος προσποιείται ότι του αρέσει ένα δώρο, σχηματίζεται ένα ψεύτικο χαμόγελο στο πρόσωπό του με τη χρήση μόνο των μυών του στόματος (όχι και των ματιών). Ε, εντάξει...είναι λίγο δύσκολο να δημιουργείς ένα τεράστιο αυθεντικό χαμόγελο, όταν νιώθεις αρνητικά.

       Το άτομο που δέχεται κάποιο δώρο, θα δείξει φανερά ότι του αρέσει. Θα το φορέσει, θα ασχοληθεί μαζί του, θα το επιδείξει στους άλλους. Στην απευχόμενη περίπτωση...θα τυλίξει ξανά, θα κρύψει ή θα καλύψει ένα χάλια δώρο όσο το δυνατόν ταχύτερα.
       Πώς επομένως θα αποφύγουμε να κάνουμε αυτούς που δέχονται τα δώρα μας, να νιώσουν νευρικά και αμήχανα τις ημέρες των γιορτών;
       Εάν θέλουμε να διαλέξουμε το κατάλληλο δώρο για εκείνο το ιδιαίτερο πρόσωπο, απλά ακολουθούμε τους τρεις επόμενους κανόνες:

1. Καταλληλότητα.
       Το δώρο εκφράζει το βάθος μιας σχέσης. Γι' αυτό το λόγο, πρέπει να είναι κατάλληλης αξίας και επιπέδου οικειότητας. Δεν θα πρέπει να παραβιάζει τα όρια της σχέσης, όντας πολύ οικείο ή πολύ εξεζητημένο για την τρέχουσα κατάσταση της σχέσης.

2. Ενσυναίσθηση (ή αλλιώς συναισθηματική κατανόηση).
       Ένα θετικό δώρο θα πρέπει να είναι εμποτισμένο με νόημα, να δείχνει κατανόηση της ανάγκης και να υποδεικνύει ένα δεσμό στη σχέση. Τα αποτυχημένα δώρα είναι συχνά κενά νοήματος και χωρίς κατανόηση.

3. Προσπάθεια.
       Ένα επιτυχημένο δώρο απαιτεί κάποια προσπάθεια από μέρους του δωρητή. Τα δώρα που έχουν χαμηλή ουσία και συναίσθημα, στέλνουν το λάθος μήνυμα. Το καλύτερο δώρο αποκαλύπτει ένα στοιχείο "θυσίας" αυτού που το προσφέρει, υποδεικνύοντας ότι ο τελευταίος θεώρησε πως άξιζε κάποια προσπάθεια αυτός που θα το λάμβανε.

       Εάν ακόμη και με τους κανόνες αυτούς δεν καταφέρνετε να επιλέξετε το δώρο που θα ευχαριστήσει το πρόσωπο που θα το λάβει, τότε:
       -γραφτείτε στην παγκόσμια κοινότητα αποτυχημένων δωρητών (www.kano-synexeia-burdes-dora.com)
(είναι δωρεάν, προσφέρεται ψυχολογική υποστήριξη αποτυχίας και διοργανώνονται φανταστικά ταξίδια για να ξεχνιέστε από το δράμα που ζήσατε...)

Κάπως έτσι θα είστε και σεις στα διεθνή συνέδρια της κοινότητας... (Πηγή)

       -ή δοκιμάστε κάτι διαφορετικό, αν η σχέση σας είναι πραγματικά σημαντική: 
βάλτε τα δυνατά σας να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο με το αγαπημένο σας πρόσωπο, αντί να αφιερώνετε ώρες και πρωτίστως χρήμα για ένα δώρο που θα πρέπει να υποκριθεί ότι του αρέσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου